Mátyás <---> Báthory

Webnode
2013.10.28 21:33
 

Angolul a mocsar Marsh

Angolul marcius March

Maros folyo es Hunyad megye

Mattheas/Matthoas-Maeotisz (-i motsár)

Matyas 'Mars hónapjában született, úgy Mars napján és órájában távozott az életből.' [Bonfini]

[ Marciusban es kedden(martis) ]

 

A Bathoryak a legenda szerint a 'Mocsárhoz' kotodnek; 'Az ecsedi-láphoz egy népmonda is fűződik, mely szerint hatalmas sárkány tanyázott a hatalmas mocsárban. Amit a Báthoriak egyik őse Opos vitéz ölt meg, emiatt került a családi címerbe a három sárkányfog és a sárkány'

A 'Fog'-gal 'Mar'-nak is...

Maros<--->Marós

Latinul a 'Fog' = Dent

Dentu-Magyaria meglehet hogy Den-Tur Magyaria; vagy ha szamba vesszuk hogyan kapcsolodnak a szetszedett nevek akkor --> Den-Tur M-Agyaria

Agyar=Fog

Matyas/Matthoas=Duna [ Eustathius utan ]

Den<-->Don/Duna

Van meg a Marothy csalad aki meginnt a 'Sarkanyfog' nemzetsegbol van;

http://hu.wikipedia.org/wiki/Mar%C3%B3ti_J%C3%A1nos_(macs%C3%B3i_b%C3%A1n)

Matyasnak ugy is koze van a 'Mocsarhoz' hogy; a 'Magyarok a Maeotiszi mocsarak mellol jonnek ki'-a Hunokat is a Maeotisznal emlitik es a Hunokat a szir legenda szerint 'Nagy Sandor bezarta a hegyekbe ' es akik 'mikor kijottek szetvertek a hegyeket ahol be voltak zarva' [ ezt a 'bezarast' is meg kene fejteni...]

Matyas 1467-ben mikor Moldovaba megy szetveri az eltorlaszolt hegyeket.

Egy szlovén legenda szerint ; 'Mátyás király egy barlangban alszik a szent hegy (sveta gora) gyomrában, és mikor a szakálla háromszor körbeéri a barlang kőasztalát (vagy tallért), felébred'

Gregory of Tours (6.-ik szazad) 'Hét alvó Hunról beszél akik Szent Márton barlangjában alusznak'

itt irja; ---> books.google.ro/books?id=I_5BAAAAYAAJ&pg=RA1-PA58&dq=syrian+legend+huns&hl=hu&sa=X&ei=sm1zUszcHKqR4ASRtIHACw&ved=0CEYQ6AEwAzgK#v=onepage&q=syrian%20legend%20huns&f=false

58. oldal, az 54-iktől még ir ezt azt

Erdekes a Marton/Martin nev is ez esetben - 'Mar'

A neve is erdekes a 'szerzonek' - 'Tours' [Tur], 'Gregory' [Gergely,György] es a 'Sárkányölő szent György' is 'György' ; Véletlen lenne?...

Meglehet nem volt semmilyen 'Tours-i Gergely' aki 'kereszteny pap volt' hanem valaki más; 'Sarkanyolo szent Gyuri' meg biztos nem letezett, az is valami mast jelent.

 

A Dakok jelvenye a Farkasfej de megis Dracones-nak nevezik

en.wikipedia.org/wiki/Dacian_Draco

A Dracones=Dragones [g<-->k]

a Dragon(es) az Sarkany

A Sarkanyfej az a Szarmatak jelvenye is volt - A Szarmata nev az ahogy kinez az elobbiek alapjan, az lehet Mat-Sar is [Motsár/Mocsár] vagyis ugyancsak az elobbiek alapjan mondhatnok hogy Magyar.[ a 'Mátyás,Duna,Don,Make-Don,M-Atheas,M-Agar király' 2013.10.15.-iki irkalasom alapjan]

Itt azt irjak hogy egy 1330-as keziratban Artur kiralynak Sarkany/Dragon jelvenye volt;--->

www.kavehfarrokh.com/persianate-civilizations/arthurian-and-european-culture-and-ancient-iran-eire-an/the-sarmatian-connection-stories-of-the-arthurian-cycle-and-legends-and-miracles-of-ladislas-king-and-saint/

a 'Fig.2.'-nel igy irja - 'King Arthur in battle holding the dragon standard. Drawing from a manuscript in the Biblothèque Nationale, Paris (cca 1300)'

Ugyanitt irja a 'Fig.3.'-nal hogy Geoffrey of Monmouth’s Historia Regum Britanniae konyveben ugyancsak Artur kiralynak Sarkanyos jelvenye volt.

Igy irja - 'He also mentions the dragon standard of the Arthurian army'

Az 'Artur' nev is erdekes; Ar-Tur [ Ar-Ur?, Tur-Ur? , 'Turul'?]

Vagy ha azt veszem meginnt hogy 'leszednek betuket' a nev elejerol [M-atheas.M-agar], akkor az Artur gyerek ki az?

M-Artur? vagyis meginnt a Mar vagy Mart.

A 'Fig.1.'-nel ugyancsak Szarmata Sarkany-jelvenyt emleget az 1066-os Hastingsi csatanal egy falikarpiton

Igy irja - 'The two fragments of the tombstone (now in the Grosvenor Museum in Chester) show a horseman wearing a cloak and turning to the right. He holds aloft, with both hands, a dragon standard of the Sarmatian/Alanian type, and his conical helmet, with a vertical metal frame, is of the same pattern. A sword hangs at his right. Both man and horse are shown clad in tightly fitting scale armour. This attire for man and mount was characteristic of Sarmatian/Alanian heavy cavalry.'

 

Amugy a hely ahol megtalaltak ezt Angliaban az is erdekes;

Igy irja - 'The tombstone fragments of a Sarmatian/Alanian standard bearer were found at Chester (Deva) in 1890.' 

Erdelyben Deva is Hunyad megye es Sarmisegetusa is.

A Maros/Marós Hunyad megyeben kell 'Marjon' a legjobban ha ugy vesszuk , mert ott megy at a hegyeken es athalad Deván is.

 

Meghát ha a Sar-mata szobol a Sar-t vesszuk akkor Sár;

A 'Sár' is Mocsár ugyebár mert a Mocsár az köztudottan nedves, sáros.

Es egy erdekesseg megint ami még ide passzol az az hogy angolul a 'Köd' az 'Fog' - A mocsarak kornyeke is eleg ködös,párás.

 

A Dragon(es) vagy Draco(nes) mássalhangzói benne vannak a magyar Ragad szóban;

A Fogak is (Meg)Ragadnak valamit.

A Drac(románul), magyarul Ördög - Jásdi Kiss imre aki napjainkban bajol az épített hegyekkel,nevekkel stb.,az 'Ördög'-öt valszeg ugy nevezné hogy ' A Dagasztott hegyek Ura',szerintem... :D

 

Marathon,Marothy
a 'Marothy' es a 'Maros' lehet igy alakult;
Maro(T)S
Maro(C)S
 
Marathon --- Maros-Tana(is)/Duna?
Foleg ha ugy nez ki hogy 'Nagy Sandor' az Szkita (Magyar) kiraly volt es az akcioi szkita akciok es ugyanigy a szkita-perzsa akciot [i.e 530 es i.e. 513] kovető 'gorog-perzsa' haboru  [marathoni csata i.e. 490] is valoszinu szkita-perzsa [arab?} akcio volt.

 

A Bathoryak egyuttal az utolso Dakok ez alapjan es termeszetesen az is hogy a Magyar=Szarmata=Dak

 

Még egy meglehet ezzel osszefuggo dolog;

Mocsár=Láp

Románul a Farkas=Lup

 

Vagy az is hogy 'Matyast a be-Fagy-ott Duna jegén valasszak meg kiralynak 1458-ban, 15 évesen'

1476-ban amikor a törökök jönnek a Duna 14 lábnyira be-Fagy-ott;

itt irja; ---> books.google.ro/books?id=KicOAQAAMAAJ&printsec=frontcover&hl=hu#v=onepage&q&f=false

493. oldal.

Fog=Fagy, igy vagy ugy?...

Amugy a 'törökök' lehet nem a delrol jövő törökök voltak hanem Mi, és forditott iránnyal,azaz 'kifele a Szkitiabol' (Karpat-medencebol),de az más téma lenne...)

Az is erdekes hogy 1476-1458=18

18+15=33 [ 'nagy sandor' es Jezus ugymond ennyit élt ]

Meg ha hozzaadjuk a 33-hoz azt a '14'-et amit a Dunaval kapcsolatba emlitenek akkor az -

= 47

Ennyi evesen hal meg Matyas.

Amugy lehet Atilla is ennyi evesen halt meg,mert Loskay Bekeny konyveben azt irja hogy ' Attila 47 aetatis ' , ami '47 evest' jelent de nem irja hogy a halala e vagy mi...

itt irja ---> books.google.ro/books?id=noNBAAAAYAAJ&pg=PA28&dq=attila+47+aetatis&hl=hu&sa=X&ei=fylyUtm2B-aZ4wTQy4C4CA&ved=0CDUQ6AEwAA#v=onepage&q=attila%2047%20aetatis&f=false

28.oldal

Én azon is gondolkozok már hogy a 'Fogoly' szavunk az csak ugy siman 'foglyot' jelent e?...)

Itt a 493-ik oldalon 40ezer foglyot emlegetnek, de a 40ezres szam megjelenik Matyasnak az 1467-es moldovai hadjaratanal, moldovai Istvan 1475-os csatajanal ahol 40ezer moldvait mondanak (de akire en gyanitom hogy Bathory Istvan-bol krealtak egy 'moldovai olah Istvant') es  mikor Matyast kirallya valasztottak a Duna jegen is 40ezres magyar sereg volt jelen.

itt irja a 40ezres magyar sereget a Dunán;

---> books.google.ro/books?id=3nRIAAAAYAAJ&pg=RA1-PA141&dq=Duna+jeg%C3%A9n+m%C3%A1ty%C3%A1s+40,000&hl=hu&sa=X&ei=6jRyUuq1Eomm4gSap4DAAQ&ved=0CDIQ6AEwAA#v=onepage&q=Duna%20jeg%C3%A9n%20m%C3%A1ty%C3%A1s%2040%2C000&f=false

141. oldal,2.resz

Az hogy 'Matyas Fog-ságban volt azelőtt', meglehet nem olyan 'fogság' volt...:D

 

A Moldva es a Mordvin nev is hasonlit, foleg ha az L es R hasonlo hangzok;

Mold/Mord-va/vin

Mar-d?

Matyasnak van akcioja ugymond a 'csehek' ellen is 1468 korul akik ugyebar mas neven 'morvák'.

Lehet hogy a 'cseh' es 'moldovai' ez esetben ugyanazok.

 

Eszrevettem hogy a regebbi konyvekben [a 18ik szazadtol visszafele], az S betut F-nek nyomtattak [nem tudom miert].

mert ha igy megnezzuk akkor a ;

Farkas es Sarkany az majdnem ugyanaz a szo ;

Sarka-n(y) --- Farka-s

A 'Sarkany' szoban is benne van ugyebar a 'Sár' szo , ami meginnt a mocsarhoz kotheto.

Szoval itt az egesz tortenetnek koze van a Sarkanyok korához is akár; vagy a karpatmedencei Magyarokhoz, teljesen maskeppen mint ahogy tudjuk; vagy egy egyszerubb dologrol van szo, valami geologiai vagy épitési dolgokrol ?...

 

Ugyancsak gyanitom hogy a 'Civil' nev az lehet ugyanaz a Chivalry-val azaz Cavalry-val...

A 'Cavalry' szoban vilagos hogy a magyar 'Lovak' szo van [forditva olvasva]

1456-ban 40 vagy 60 ezer 'civilt' emlegetnek Belgradnal. [ meglehet lovasok voltak nem 'civilek']

 

Amugy angolul a 'Harapni'=Bite

Bite-Bath(ory)?

Erdekes meginnt akkor a Har-Gita nev, mert székelyül a 'torok','gége' az gitty :XD ; a Torok is kozel van a Fog-hoz

Harap-Gitty :D

Matyó himzés :D

A Matyók valszeg a Sárkányok-Dinoszaurok idejétől itt laknak.

Tana/Duna-Szavarok/Szabirok

Szabir-Matyók/Szabir-Magyarok :D

(Sabaro/Savaro/Sauro-Matae)

Szarmaták.

 

Es hamár a Báthoryról van szo akkor egy adalek amit valszeg sokan nem tudnak [en is most kaptam meg]

Bathori Istvan (1430-1493) teste nem bomlott fel. [ Szerintem Matyas Bathory volt - a Bathoryak akcioi vagy Matyas akcioi ugyanazokbol vannak ide-oda pakolgatva a hamisitas soran ]

itt irja Szirmay Antal konyveben Timon Samuel után ---> books.google.ro/books?id=8bIAAAAAcAAJ&pg=PA97&dq=szirmay+Egregius+Stephanus&hl=hu&sa=X&ei=5D9xUrqOKozn4gTtn4HYCw&ved=0CDIQ6AEwAA#v=onepage&q=szirmay%20Egregius%20Stephanus&f=false

97-98.oldal eleje.

A Szat-Már nev is valszeg idepasszol, ugyanazok a massalhangzok mint a Szarmata es Marothy es termeszetesen Mára-Maros is.

Es erdekes azokat a helyeket tarjak 'ősi román fészkeknek' ahol ezek a fentebb megjeleno nevek vannak; Maramaros,Fogaras,a Mócok [ezek neve akkor a T es C[K] hasonlosaga miatt 'Mót' [ami hasonlit a Matyóra]. - Szoval ezek vagy valoban 'osi roman feszkek' es akkor a romanok Erdely oslakoi VAGY a Mi neveinket es ami hozzank kapcsolodik pakoltak at a romanokra, es itt akkor meginnt Orbitális tortenelem hamisittasrol van szo.

Meglehet hogy az igazi 'mócok' azok a kalotaszegiek mert a viseletuk ha jol tudom hasonlit a matyókéra es ők is a mócok közelében laknak;

Es termeszetesen akkor az a Mén-Marót a '10.-ik szazadban' is Bathory-Marothy volt, ha mar lehet igy mondani es aminek valszeg köze van a Szent Laszlo sztorihoz is mert az is Bihar;

A 'Vlad-is-Laus' az meglehet Váradi Ős Lovas ha egyszerubben mondanám , vagy a 'Várad' az 'Urad' [Arad?], vagy 'A Lovas akire Vártak'.

A Gyalu vagy Gyula is idepasszol ha azt vesszuk;

A gyalunak a kése Marja a fát.

Vagy ha azt veszem hogy L es R hasonlo hangzok akkor;

GyaRu --- A-Gyar-Úr?

 

Hungár?

Hon-Gyár

Akik Hont A-GYaLtak/GyáRtottak

 

 

 

 

 

 

Szekely Paraszt - Turan Savarus/T(u)ran-Silvanus